קירות טיפוס ברחובות

קירות טיפוס ברחובות

קיר טיפוס רחובות: איך לשלב אותו בתכנית אימוני הכושר שלכם

אם אי פעם ניסיתם לטפס על עץ או שנתליתם מעל הקורות בחדר הכושר, אז אתם כבר יודעים איך אימוני טיפוס בעוצמה גבוהה, עם תרגילי אינטרוואל, אימוני משקל גוף ואימוני ליבה, משפרים באופן משמעותי את אימוני הכושר שלכם. קיר טיפוס רחובות מאפשר לכם להתמחות במגוון של פעילויות אימוני טיפוס.

סגנון טיפוס שנקרא בולדרינג הוא פעילות כושר מושלמת, שכרוכה בהתפרצויות קצרות של פעילות גופנית בעוצמה גבוהה, ולאחריה פרק זמן קצר של מנוחה, הסטים של הטיפוס נמשכים כחצי שעה, והמסלולים רצופים במכשולים מורכבים המתאימים למטפסים מיומנים.

חלק מהמהלכים הם חזקים ומהירים ומאפשרים לכם להשתמש כמעט בכל שריר בגוף. אלא שחשוב להקפיד על קצב לב בריא ולנוח לפני שהדופק הופך להיות גבוה מדי, והתחלת התרגיל הבא.

אימוני משקל גוף

התמחות בתרגילי קיר טיפוס רחובות מאפשרת לכם להסתמך לחלוטין על הידיים והרגליים כדי להניע את עצמכם על הקיר. ככל שהקיר קטן יותר, כך יידרש מאמץ רב יותר לשמור על כוח הכבידה מפני נפילה אל הקרקע. אם אתם מקפידים לנוח בין הסטים, אתם יכולים לשרוף בין חמש מאות לתשע מאות קלוריות בהתאם למשקל ורמת הכושר שלכם.

אימוני משקל גוף המשולבים עם טיפוס כרוכים בשימוש בציוד מינימלי, מה שמאפשר לכם לבצע את התרגילים באופן בכל מקום. למרות שכשרוב האנשים חושבים על אימוני משקולות הם מאמינים שהאימונים מוגבלים להרמת משקולות, התרגילים יכולים להיות הרבה יותר מזה. טיפוס הוא דוגמא מצוינת לשימוש בכוח הכבידה ובניית גוף חזק יותר.

אימוני ליבה

לאחר סט אחד או שניים בלבד של פעילות על קיר טיפוס רחובות, תרגישו את ההשפעות החיוביות בשני מקומות פרטניים בגוף: הידיים והליבה שלכם. על מנת להישאר על הקיר, אתם צריכים למשוך את מרכז הגוף קרוב לקיר על מנת להשיג איזון ולהפעיל יותר משקל על הבהונות.

אימוני הליבה הם פעילות המאופיינת במתח של השרירים המייצבים של הבטן, בית החזה, הידיים והרגליים, ותרגילי שרירי הליבה משפרים את היציבות הכוללת של הגוף ומעבירים את המשקל לגפיים, כך שהמתאמן יכול לתפקד בחיי היומיום שלו בכושר טוב יותר, כמו גם לבצע אימוני ספורט שונים הדורשים כוח, מהירות וזריזות.

 

רוצים להתייעץ?

גלילה לראש העמוד