קירות טיפוס בראשון לציון - קיר טיפוס להשתגע עליו!

טיפוס על קיר הוא פעילות שבה המשתתפים מטפסים במעלה, במורד או על פני תצורות סלע טבעיות או קירות טיפוס מלאכותיים. המטרה היא להגיע לפסגת המבנה או לנקודת הקצה של מסלול מוגדר מראש, מבלי ליפול. קיר טיפוס ראשון לציון הוא ספורט תובעני פיזית ונפשית, כזה שבוחן את כוחו של המטפס, את זריזותו ואת שיווי המשקל שלו, בשילוב עם יכולת השליטה הנפשית שלו. ספורט זה עשוי להיות מסוכן ולכן יש צורך לגלות בקיאות בשיטות הטיפוס הנכונות ולהשתמש בציוד טיפוס מיוחד, על מנת להשלים את המסלולים באופן בטוח. בשל המגוון הרחב של שיטות הטיפוס שהתבססו ברחבי העולם, טיפוס על קירות ניתן ללמידה בסגנונות שונים.

טיפוס במעלה הקיר

הטיפוס מתחיל עם נקודת כניסה גדולה, וקשירה בחבלים. לעתים רחוקות הנפילות גורמות לחבלות רציניות, כי החבל תמיד מגן עליכם ותופס אתכם, כך שהסיכון לפציעה מופחת. השיטה המסורתית לטיפוס על קיר דורשת כי אדם אחר יסייע לכם ככל שאתם מטפסים, עד שתתמחו באמנות הטיפוס. אדם נוסף זה אחראי על שחרור החבל שמוריד אתכם ככל שאתם יורדים במסלול שלכם. תוכלו גם לצפות במטפסים על קיר טיפוס ראשון לציון על מנת ללמוד את התרגילים הבסיסיים. בסופו של דבר, שימוש בחבלים במהלך הטיפוס הוא שיטה מצוינת למתחילים להתרגל לטיפוס, אבל זאת יכולה גם להיות שיטה מועדפת על מטפסים ותיקים, שמבקשים ללמוד ולתרגל מסלול חדש.

ספורט הטיפוס

תחילה יש ללמוד סגנון טיפוס תכליתי מאוד, המציע מגוון של קשיים, כמו גם מגוון של אורכי מסלול. אך התרגילים מתמקדים בעיקר על המהלכים והשיטות המשמשים על מנת להגיע ליעד, ואינם מהווים את היעד עצמו. המדריכים בקיר טיפוס זמינים לתפוס אתכם אם אתם נופלים, ומנחים אתכם במסלולים הקשים, גם אם תיפלו מהם עשרות פעמים, עד שסוף סוף תשיגו את היעד. השימוש בחבל בספורט הטיפוס מאפשר לטפס על מספר עוגנים קבועים מראש על קיר טיפוס ראשון לציון.

העוגנים על הקיר עוקבים אחר המסלול המתוכנן מראשית הדרך ועד סופה

זוהי אחריות המטפס להשתמש בלולאת החבל ולחבר אותה לכל אחד מהעוגנים ככל שהוא מתקדם בטיפוס. אל תשכחו, אם אתם רוצים להתמחות בתחום הטיפוס, תצטרכו שותף שישחרר לכם את החבל, יתפוס אתכם אם תיפלו, ויעזור לכם לרדת למטה.

טיפוס מתקדם: החדרת העוגנים בעצמכם לקיר

שיטת הטיפוס הקלאסית מתמקדת בעוצמתו הגופנית של המסע, ועוסקת בכללותה בחוויה ההוליסטית ובמשחק המנטלי המלווה את הטיפוסים. בשיטה זו, הטיפוס מתבצע על קיר שאין בו עוגנים קבועים, אלא המטפס אחראי על החדרת העוגנים לסדקים בסלע, ששומרים על בטחון המטפס. כפי שאתם יכולים לדמיין, טיפוס על קירות כולל ג את האתגר הנוסף של נשיאת כל הציוד איתכם במהלך הטיפוס. בדיוק כמו עם החבלים, גם בשיטה זו יש צורך בשותף על מנת שישחרר לכם את החבל ויוריד אתכם בחזרה למטה.
גלילה לראש העמוד