טיפוס אתגרי בטבע- כל מה שצריך לדעת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp

טיפוס אתגרי בטבע- כל מה שצריך לדעת

טיפוס אתגרי בטבע

צוקי מנרה, פסגת הכרמל, הגלבוע, הגליל הגולן והנגב- הטבע מזמן לנו שלל התנסויות וביניהן היכולת לחוות אותו דרך הרגליים. אספנו עבורכם את כל האפשרויות לטיפוס אתגרי בטבע ואת כל מה שצריך לדעת על מנת להיערך נכון.

טיפוס אתגרי בטבע- לא מה שחשבתם

יותר ויותר אנשים נהנים לחוות את הטבע דרך הידיים והרגליים. אם עד לפני זמן מה, טיפוס מצוקים וסלעים היה נחלתם של מטיבי הלכת, הרי שהיום גם משפחות לילדים בגיל הרך לוקחות בו חלק.
טכניקות רבות, הנדרשות לטיפוס מצוקים או סלעים, נלמדות כבר על קירות הטיפוס העירוניים.
הורים שמבקשים להנחיל את התחביב לילדיהם, מוצאים שדווקא הזריזות והגמישות תורמות ללמידה ולהתקדמות.

אילו סוגי טיפוס קיימים:

טיפוס בטבע מתייחס להגעה מנקודה אחת לשנייה בשני כיוונים: מלמטה למעלה ולהיפך.
בטיפוס סלעים או מצוקים וטיפוס הרים, נקודת ההתחלה נמוכה ושואפת להגיע גבוה בזכות שימוש: ביתדות, שקעים ובליטות בשטח המצוק. לעומת זאת, בטיפוס על גבי חבלים ובשמו השגור- סנפלינג, המטפס רתום לחבלים ומנעולים ויורד מראש ההר עד ירכתו. טיפוס נוסף ומוכר יותר הוא גלישת האומגה, שנערכת באזורים מוקפים יערות ומעל- אמות מים, פארק חבלים שידוע בדרך כלל כמסלול ידידותי לכל המשפחה, קירות טיפוס מאתגרים המדמים מצוקים ומסייעים למטפסים בכל הגילאים לשכלל את המיומנויות שלהם.

היכן ניתן לטפס בארץ?

בארץ ישנם אתרי טיפוס רבים, חלקם מרשימים ביותר ומהווים חלק משמורות טבע מוכרזות (עליהם אסור לטפס) וחלקם מתאימים לטיפוס עממי ולטיפוס מתקדם. המצוק הנעלם – ברכס רמים נחשב למסלול משפחתי המתאים לילדים. מצוק זנוח –  באזור בית שמש גם כן מציע חווית טיול נעימה בחיק הטבע לכל המשפחה. מצוק שילת – באזור יער בן שמן, מציע מגוון מסלולים מצוקי שומרת עין פרת בוואדי קלט, מתאימים גם למתחילים ולמתקדמים ומציעים מעבר לחוויית טיפוס מקצועית גם נוף פראי ועוצר נשימה.
ולבסוף, מצוקי גיתה – באזור ירכא, המציעים למעלה ממאה מסלולי טיפוס. מעבר לכך, ישובים רבים בצפון מציעים חווית טיפוס משולבת הכוללת גם: טיפוס על ידי חבלים, אומגות, טיפוס מצוקים ופעילות במים.

מה צריך כדי לעסוק בטיפוס אתגרי?

טיפוס מצוקים דורש מיומנות גבוהה וכח סיבולת בטיפוס הרים, המטפס נדרש להתרגל לאקלים קר ולהתמודד עם הגבהים. במצבים מסוימים הוא עלול למצוא עצמו נהדף אל תוך קיר ואם המטפס הנוסף שמלווה אותו לא מזהה מצוקה פיזית  הוא אף עלול ליפול. בדרך כלל מדובר בספורט זוגי או קבוצתי, כאשר אחד מהמשתתפים מאבטח ומעגן את השני, איש איש בתורו, אך על אף הניסיונות לייפות את התמונה, זהו ספורט מסוכן שדורש היערכות מקדימה.

מעטפת טובה

ציוד מקצועי מתאים, זמן אימונים וזירת אימונים בטוחה עם משטח רך לבלימת נפילות מגובה, הם בהחלט חלק מהצעדים הדרושים לקבלת המיומנות הנדרשת בתנאי "אימון". אך בתנאי שטח, כאשר נמצאים בין השמיים לקרקע, תלויים על חבל, נתמכים בחבר צוות או מדריך מקצועי כדאי מאוד להבטיח, מבעוד מועד שאם חלילה וחס משהו ישתבש, אתם תוכלו לקבל פיצוי על כל נזק רפואי. לצורך כך יש להצטייד בביטוח תאונות אישיות, שמעניק פיצוי כספי נוסף במקרה של תאונה או פציעה ובהמשך לכיסויים אותם רכשתם בפוליסה זו.
היתרון המרכזי של הפוליסה הוא: ההתאמה האישית לאופי הפעילות ולסגנון החיים, כאשר הכיסוי הבסיסי מתייחס למקרי מוות או נכות וניתן בתשלום נוסף להוסיף סעיפי: ספורט אתגרי, החזר כספי על ביטולים חריגים, נכות תעסוקתית וכדומה. חשוב לציין, שהביטוח תקף למטיילים ומטפסים באתרים מוסדרים ויחד עם מדריך ואינו סותר או מבטל את הפיצוי או תביעת הביטוח  נגד המקום המפעיל במקרה של חבלה או פגיעה גופנית. אלא להיפך, ניתן במקביל אליו.

מה לבדוק בטרם רכישת פוליסת ביטוח תאונות אישיות?

מה פרק הזמן הנדרש על מנת לקבל את הפיצוי? המידע קיים וגלוי בפוליסה וכדאי להשוות בין הפוליסות השונות בטרם הרכישה. מי נכלל בפוליסה? ישנן חברות הדורשת פוליסה נפרדת לכל בן משפחה, לעומת זאת, ישנן פוליסות שמתאימות למשפחות, כך שניתן לצרף את בני הזוג וילדים מתחת לגיל 17 מכוסים במסגרת הפוליסה אם משלמים על ילד אחד בלבד. דבר נוסף שכדאי לברר הוא, האם נדרשות בדיקות רפואיות? כיום ניתן לרכוש פוליסת ביטוח תאונות ללא כל צורך במילוי טפסים רפואיים ושאלונים.

רוצים להתייעץ?

גלילה לראש העמוד